Regulamin forum mieszkańców osiedla Harmonia

Tutaj piszemy o ewentualnych problemach technicznych z forum oraz propozycjach jego modyfikacji

Moderatorzy: ralph, pestek, placek

Regulamin forum mieszkańców osiedla Harmonia

Postprzez pestek » 19 mar 2008, o 03:30

Regulamin powstał na bazie Netykiety i doświadczeń autorów.
Netykieta (ang. netiquette) to zbiór zasad przyzwoitego zachowania w Internecie, swoista etykieta obowiązująca w Sieci. (źródło: Wikipedia)

Przestrzeganie Regulaminu Forum Mieszkańców Osiedla Harmonia ma na celu ułatwienie wspólnego pożycia na naszym Forum oraz utrzymania na nim ładu i porządku. Dzięki temu poruszanie się po nim będzie łatwiejsze, a wyszukiwanie potrzebnych informacji szybsze i trafniejsze. Regulamin ma także za zadanie zminimalizować ilość konfliktów i chronić Forumowiczów przed obraźliwymi treściami.

W tym celu wszyscy Forumowicze zobowiązani są do zapoznania się i stosowania do poniższych zaleceń:

1. Przed zadaniem pytania lub poruszeniem jakiegoś zagadnienia, przejrzeć (wyszukać) na Forum czy podobny temat nie był już poruszany
2. Zamieszczać swoje posty w odpowiednim tematycznie dziale
3. Zrozumiale tytułować wiadomość, żeby było jasne, czego dotyczy
4. Obcinać cytowane posty pozostawiając jedynie autora i fragment, do którego się odnosi odpowiedź
5. Odpowiadać pod cytatem
6. Dodając coś do wiadomości wysłanej przed chwilą, lub chcąc skorygować jej treść należy używać opcji edycji , nie należy tworzyć kolejnej. Edycji należy używać jednak w taki sposób żeby kolejne wiadomości, nawiązujące do niej nie straciły sensu.
7. Przytaczając informację, którą inny Forumowicz zamieścił już wcześniej, w dobrym tonie jest zaznaczenie tego faktu.
8. Powstrzymywać się od nadmiernego rozwlekania wątków niezwiązanych z tematyką Forum (nie dotyczy działu Hyde Park) lub tematem (trzymać się tematu).
9. Powstrzymywać się od publicznego prowadzenia dwustronnych rozmów, które nie interesują innych czytelników. Do tego służą wiadomości prywatne lub komunikatory.
10. Pisać dużymi literami tylko, aby podkreślić ważny punkt lub wyróżnić tytuł/nagłówek. W świecie treści Internetowych duże litery często oznaczają krzyk. A ten, kto dużo krzyczy, przestaje być słuchany.
11. Kolorowe, pogrubione, podkreślone czcionki używać tylko w uzasadnionych przypadkach.
12. Nie pisać wiadomości składających sie z łańcucha emotikonek zamiast liter.
13. Być ostrożnym pisząc z humorem lub sarkazmem. Niekiedy żart może być odebrany jako złośliwość.
14. Powstrzymywać się przed szerzeniem tzw. SPAMu.
15. Zabrania się pisania na Forum treści niezgodnych z prawem.
16. Do dobrego tonu należy uważanie na ortografię.
17. Zastanowić się przed wysłaniem posta, sprawdzić jego wygląd, zrozumiałość, czytelność używając opcji „Podgląd”.
18. W razie niepewności czy sposób, treść posta lub inne operacje na Forum są zgodne z Regulaminem należy skonsultować to z Moderatorem lub Adminem.
19. Nie upublicznia się wiadomości prywatnych, po to sa prywatnymi!
20. Obraźliwe wiadomości prywatne należy zgłaszać do Adminów lub Moderatorów.
21. Wypowiedzi obraźliwe, prowokujące konflikty, epitety i złośliwości pod adresem innych formowiczów grożą ostrzeżeniem.
22. Ze względu na tematykę forum, wypowiedzi nieprzemyślane na istotne tematy, powodujące nieuzasadnione zamieszanie i stres na forum będą kasowane, a systematyczne szkodzenie forum nagradzane ostrzeżeniami, a w skrajnych przypadkach banem.
23. Moderatorzy Forum dbają o porządek na nim, pilnują przestrzegania Regulaminu, naprawiają pomyłki, błędy Forumowiczów. Udzielają pouczeń. Są wybierani przez Administratora i ich działania nie podlegają dyskusji na Forum. Uwagi i zastrzeżenia należy kierować do nich za pomocą wiadomości prywatnych. W przypadku niewyjaśnienia problemu, zażalenia można składać do Admina.
24. Administratorzy Forum są jego właścicielami i ich decyzje w sprawach Forum nie podlegają dyskusji.
25. Użytkownicy, którym nie podobają się zasady panujące na Forum mają prawo zaprzestać korzystania z niego.
26. Zaleca się, aby każdy forumowicz zapoznał się z FAQ Forum oraz ogólnymi zasadami Netykiety w Internecie np. w Wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta
27. W miarę pojawiania się potrzeb Regulamin może być uzupełniany o nowe punkty.
28. Zabrania się zakładania więcej niż jednego konta przez jednego użytkownika. Takie postępowanie w razie wykrycia grozi banem. W przypadku straty hasła lub chęci zmiany loginu należy się kontaktować z Adminami.
29. Zabrania się udostępniania loginu/hasła osobom trzecim!
30. Regulamin działa wstecz. To znaczy, że jeśli po jego zmianie użytkownik go nie spełnia, ma obowiązek natychmiast się do niego dostosować, w razie wątpliwości poradzić się administratora.
31. Osoby zupełnie anonimowe nie mają prawa wypowiedzi w ważnych lub spornych, wzbudzających emocje kwestiach dotyczących realnych spraw Wspólnoty. Wypowiedzi takie będą kasowane, autorzy będą dostawać ostrzeżenia nie wyłączając zbanowania konta w przypadku niechęci zastosowania się do powyższej zasady.

Powtarzające się łamanie zasad Regulaminu mimo upomnień Moderatorów czy Admina skutkuje otrzymaniem ostrzeżenia lub w skrajnych przypadkach całkowitą blokadą używania forum.
Więcej o systemie kar w FAQ.

Zasady nieobligatoryjne, czyli co jest na forum mile widziane:

a) Przywitanie się i przedstawienie w powitalni
b) Zaznaczenie bloku/lokalu mieszkaniowego (lokalizacja)
c) Ustawienie avatara z własnym wizerunkiem


Regulamin został zaakceptowany przez Administratora Forum i jego treść nie podlega dyskusji na Forum. Jeśli ktoś ma jakieś zastrzeżenia lub uwagi w celu ulepszenia Regulaminu, może przekazać je bezpośrednio do Admina lub Moderatorów.

Autor: pestek
Recenzent: ralph
Avatar użytkownika
pestek
administrator
 
Posty: 2164
Dołączył(a): 18 mar 2008, o 11:04
Lokalizacja: A-20-2 (m.5)

Re: Regulamin forum mieszkańców osiedla Harmonia

Postprzez pestek » 2 lip 2008, o 15:55

I aktualizacja Regulaminu.
Proszę o zapoznanie sie z nowymi lub zmienionymi punktami 19 do 25.
Avatar użytkownika
pestek
administrator
 
Posty: 2164
Dołączył(a): 18 mar 2008, o 11:04
Lokalizacja: A-20-2 (m.5)

Re: Regulamin forum mieszkańców osiedla Harmonia

Postprzez pestek » 10 mar 2009, o 11:13

II aktualizacja Regulaminu
Dochodzą punkty:
28. Zabrania się zakładania więcej niż jednego konta przez jednego użytkownika. Takie postępowanie w razie wykrycia grozi banem. W przypadku straty hasła lub chęci zmiany loginu należy się kontaktować z Adminami.
30. Regulamin działa wstecz. To znaczy, że jeśli po jego zmianie użytkownik go nie spełnia, ma obowiązek natychmiast się do niego dostosować, w razie wątpliwości poradzić się administratora.
Nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem - stare i wiecznie żywe

REGULAMIN Forum Osiedla Harmonia
Avatar użytkownika
pestek
administrator
 
Posty: 2164
Dołączył(a): 18 mar 2008, o 11:04
Lokalizacja: A-20-2 (m.5)

Re: Regulamin forum mieszkańców osiedla Harmonia

Postprzez pestek » 19 lis 2012, o 23:42

Zgodnie z wolą większości głosujących - Ankieta - anonimowe wypowiedzi w kluczowych/sporny tematach
Nowy punkt regulaminu:
31. Osoby zupełnie anonimowe nie mają prawa wypowiedzi w ważnych lub spornych, wzbudzających emocje kwestiach dotyczących realnych spraw Wspólnoty. Wypowiedzi takie będą kasowane, autorzy będą dostawać ostrzeżenia nie wyłączając zbanowania konta w przypadku niechęci zastosowania się do powyższej zasady.
Nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem - stare i wiecznie żywe

REGULAMIN Forum Osiedla Harmonia
Avatar użytkownika
pestek
administrator
 
Posty: 2164
Dołączył(a): 18 mar 2008, o 11:04
Lokalizacja: A-20-2 (m.5)


Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości